KSIĘGOWOŚĆ DLA TWOJEJ FIRMY

KSIĘGOWOŚĆ DLA TWOJEJ FIRMY

KSIĘGOWOŚĆ DLA TWOJEJ FIRMY

KSIĘGOWOŚĆ DLA TWOJEJ FIRMY

Od 1 lipca 2016r. pełnomocnictwo ogólne tylko elektronicznie!
5 lipca 2016
Inne

Podatnicy, którzy chcą zgłosić pełnomocnictwo ogólne, od 1 lipca 2016 r. mogą to zrobić przy wykorzystaniu nowej funkcjonalności Portalu Podatkowego (PP). Dodatkowo udostępniono Centralny Rejestr Pełnomocnictw Ogólnych, czyli narzędzie do weryfikacji pełnomocnictw przez administrację podatkową.

Od 1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy dotyczące pełnomocnictwa ogólnego (art. 138d Ordynacji podatkowej).

Takie pełnomocnictwo może zostać złożone wyłącznie w wersji elektronicznej. Podatnicy, którzy będą chcieli ustanowić pełnomocnika ogólnego, zrobią to za pomocą nowej funkcjonalności na Portalu Podatkowym, po uprzednim zalogowaniu (zakładka „Pełnomocnictwa”).

Konto podatnika w PP stanowi bezpośredni kanał komunikacji z organami podatkowymi i umożliwia dostęp do własnych danych podatkowych, m.in. złożonych deklaracji i prowadzonych spraw. Rejestracja na portalu umożliwia nie tylko przesyłanie deklaracji bezpośrednio z własnego konta, ale także pozwala na elektroniczną komunikację z administracją podatkową dzięki składaniu i odbieraniu pism do administracji podatkowej. To wszystko bez wychodzenia z domu – wystarczy zarejestrować się na portalu.

Ponadto na Portalu Usług Elektronicznych Ministerstwa Finansów udostępniło nową funkcjonalność dla organów podatkowych – Centralny Rejestr Pełnomocnictw Ogólnych. Narzędzie służy do weryfikowania przez organy podatkowe pełnomocników ustanowionych przez podmioty.

Szczegółowe  informacje i instrukcje dotyczące zmian będą zawarte w podręcznikach, opisujących działanie Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych.

Źródło: Ministerstwo Finansów